Lenka Bartošová

Neobyčajne obyčajná milovníčka psov, turistiky a vaječného likéru.
  • Počet článků 65
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1179x

Lenka Bartošová

Proměny

Stejné místo, různé nálady, různé melodie, různá roční období. Často si povzdechnem a říkáme si "ať už je léto..." a přitom zapomínáme, jak krásné umí jaro být...

10.10.2016 v 17:02 | Karma: 19,25 | Přečteno: 290x | Diskuse| Fotoblogy

Lenka Bartošová

Kľak (1352 m n.m.)

Není Kľak jako Kľak. Ono je jich na Slovensku totiž víc. Kdybyste bloudili očima na mapě, našli byste tam hned tři tečky s takovým označením. Jednou z nich je malá obec v okresu Žarnovica.

5.8.2016 v 8:07 | Karma: 15,76 | Přečteno: 338x | Diskuse| Fotoblogy

Lenka Bartošová

Kečupová královna

Jako malá holka jsem sezónu zavařování i „marmeládování“ vůbec neměla ráda. Moje šikovné dětské ručičky byly plně využívány u tak nimravých činností, jako je třeba čištění rybízu na marmeládu.

9.10.2015 v 17:50 | Karma: 14,21 | Přečteno: 334x | Diskuse| Ostatní

Lenka Bartošová

O stydlivce a bujných muškátech

Ještě nikdy se mi nepodařilo vypěstovat tak bohatou záplavu muškátových květů, jako v létě posledního roku mých vysokoškolských studií. Metrové převisy barevných květů zdobily mou loggii snad až do podzimu.

18.6.2015 v 9:12 | Karma: 13,71 | Přečteno: 774x | Diskuse| Ostatní

Lenka Bartošová

Snaha se cení aneb doktůrek v růžovém

Když se začnu snažit, obvykle to zavání katastrofou. Tohle prokletí jsem zřejmě zdědila po babičce. Mám podezření, že to bylo přesně ten den, kdy jsem k ní jela na návštěvu a ona se rozhodla, že mi připraví řízky k večeři.

26.5.2015 v 13:32 | Karma: 17,96 | Přečteno: 780x | Diskuse| Ostatní

Lenka Bartošová

Kehlsteinhaus

Najdete ho v jedné z nejhezčích oblastí Německa - ve středisku Obersalzberg. Neblaze proslulý Kehlsteinhaus , známý též jako Hitlerovo Orlí hnízdo neboli Eagl ́s Nest se hrdě tyčí nedaleko skalnatého vrcholu hory Kehlstein ve výšce 1834 metrů nad mořem. Tato stavba spolu s novou silnicí vznikla na podnět Martina Bormanna, osobního tajemníka Adolfa Hitlera a vedoucího hlavní kanceláře NSDAP, jako dar strany k padesátinám Adolfa Hitlera. Stavba trvala jen neuvěřitelných 13 měsíců a svým způsobem je symbolem německého umu a vytrvalosti. I když v současnosti patří k nejnavštěvovanějším místům jižního Něměcka, dodnes se nad tímto sídlem vznáší mrazivý stín nedávné minulosti.

13.3.2015 v 17:29 | Karma: 14,72 | Přečteno: 651x | Diskuse| Fotoblogy

Lenka Bartošová

Koule jak se patří

Poslední dobou jsem jimi úplně posedlá. Nemyslím na nic jiného - v práci, doma, před spaním, dokonce se mi o nich i zdá. Nejraději bych si s nimi hrála celý den a třeba i celou noc...

15.12.2014 v 7:28 | Karma: 18,54 | Přečteno: 1066x | Diskuse| Fotoblogy

Lenka Bartošová

Když nemáte babičku na telefonu aneb projekt křenová omáčka

Křenová omáčka s vláčným bramborovým knedlíkem a kouskem šťavnatého uzeného masíčka. Toť jedna z mnoha chutí mého dětství. Sama jsem ji ještě nikdy nevařila, ale jelikož mi to v kuchyni jde obvykle docela dobře, sebevědomě jsem si naplánovala vaření tohoto lahodného jídla jako zpestření pochmurných dní.

7.12.2014 v 7:17 | Karma: 17,39 | Přečteno: 975x | Diskuse| Ostatní

Lenka Bartošová

Západné Tatry - Roháčske plesá

Patří mezi najznámější a taky nejvyhledávanější turistický cíl v Západních Tatrách. Není to náročná turistika a tak na naučném chodníku Roháčske plesá potkáte i hodně malé děti i ty dříve narozené turisty. Turistika vhodná pro všechny, kteří si chtějí užít vysokohorské prostředí bez toho, aby zdolávali náročné vrcholy.

27.10.2014 v 21:44 | Karma: 19,25 | Přečteno: 806x | Diskuse| Fotoblogy

Lenka Bartošová

Linderhof

Původně to byla malá usedlost pod lípou, která tomuto kouzelnému místu dala jméno. Dnes je to malý zámeček, který patřil mezi nejoblíbenější zámky výstředního krále Ludvíka II. Bavorského. Právě on se hodně přičinil o jeho dnešní podobu. Zámek i s překrásně upraveným parkem mě natolik uchvátil, že jsem si jako fotograf začátečník mohla umačkat prst na spoušti.

21.10.2014 v 6:34 | Karma: 13,35 | Přečteno: 437x | Diskuse| Ostatní

Lenka Bartošová

To už nevyžehlíš

Kdysi dávno jsem dostala od svých známých žehličku. Nebyla to jen tak obyčejná žehlička -mučící nástroj většiny mladých hospodyněk. Tahle byla výjimečná. Žehlička na průšvihy. Měla jsem ji uloženou na stolku ve svém pokoji a hrdě mohu konstatovat, že jsem překonala období všech svých pubert, aniž bych ji musela zapnout. Na(ne)štěstí existují i lidé, kteří díky svým roztomilým přešlapům musí žehlit snad každý den.

25.9.2014 v 16:19 | Karma: 10,64 | Přečteno: 790x | Diskuse| Ostatní

Lenka Bartošová

Kluka na amoniak nesbalíš…

...to jsem zjistila už na gymplu. Poprvé jsem si ho všimla na chodbě prvního meziposchodí našeho gymnázia. Oba jsme byli ve druháku. Když jsem ho míjela na té chodbě, skoro jsem si ukroutila hlavu a div se nesesypala za schodů. Byl ze sousední třídy a já k němu vzhlížela nejen kvůli jeho nadprůměrným vědomostem z chemie a biologie, ale hlavně kvůli jeho zeleným očím a dokonalému zadku.

11.7.2014 v 14:28 | Karma: 17,92 | Přečteno: 1181x | Diskuse| Ostatní

Lenka Bartošová

Nedáme, nemáme a neprodáme

...aneb vítejte v Absurdistanu. Jinak dnešní nabídku obchodů a služeb nazvat ani nemohu. Práci s lidmi považuji za jednu z nejtěžších a moc si jí vážím. Těší mě, když prodavačka k několika vlídným slovům přidá i úsměv. Jsem vděčná, když mi číšník poradí v nesnázích při výběru jídla. Vážím si, když pan domácí vítá své hosty vstřícně a poděkuje za návštěvu při odchodu. To jsou pro mě služby, které ocením, za které ráda zaplatím a taky se k nim vracím. A co víc, doporučím je svým známým. A v tom dle mého názoru tkví ono kouzlo obchodování - pečovat o své zákazníky, aby byli spokojeni a tudíž se vraceli i v budoucnu.

9.7.2014 v 15:09 | Karma: 34,37 | Přečteno: 8297x | Diskuse| Ostatní

Lenka Bartošová

Knedlíky s trpkou příchutí

Meruňkové knedlíky - chuť léta, chuť prázdnin a konec konců celého mého dětství. Moje milovaná babička nám je vařila každý rok, co si pamatuju. Lahodné, vláčné, sypané mákem s cukrem a polité máslem. Ne rostlinným, tím skutečným voňavým máslem.

7.7.2014 v 16:23 | Karma: 23,34 | Přečteno: 1340x | Diskuse| Ostatní

Lenka Bartošová

Roztomile neodbytná

Někdy si říkám, nač jsem tolik let chodila do školy. Vždyť většinu věcí podstatných a důležitých pro život jsem se, snad krom psaní a počítání, naučila mimo zdí školy. Mojí největší učitelkou byla asi moje babička.

19.5.2014 v 15:22 | Karma: 12,01 | Přečteno: 918x | Diskuse| Ostatní

Lenka Bartošová

Těší mě, já jsem zrcadlovka

Ten křáp (ať mi fotografové odpustí) se povaloval v šuplíku snad rok. Velký, těžký, objemný. Na focení ani nebyl čas. Já jsem používala svůj maličký digitální foťák a konec konců jsem byla spokojena i s fotkami, které dokázal vyfotit můj mobil (ať mi fotografové opět odpustí).

16.5.2014 v 18:54 | Karma: 22,49 | Přečteno: 1141x | Diskuse| Fotoblogy

Lenka Bartošová

Co budeme vařit?

Stojíte s poloprázdným nákupním vozíkem v supermarketu a zoufale si kladete onu obligátní otázku - Co uvařit? Patrně je to ta nejhorší otázka, kterou můžete položit svému partnerovi. Tato tři slova představují silnou zbraň, která dokáže účinně vyvolat partnerskou hádku a následně tichou domácnost, kdy nakonec z trucu nevaříte nic. Napadlo vás, že taková hádka na téma „co uvařit“ je vlastně hodně neohrabaný oboustranný projev lásky?

14.3.2014 v 7:43 | Karma: 13,20 | Přečteno: 884x | Diskuse| Ostatní

Lenka Bartošová

Haló, tady láhev tuzemáku

Pečení čehokoliv sladkého bez tuzemáku si ani nedokážu představit. Nedávno jsem měla zálusk na kokosovou bábovku, no tedy spíš kokosovo-rumovou. Chyběla mi ale ona magická ingredience a tak i vzhledem na nepřízeň počasí jsem se odhodlala zajít do obchodu.

11.2.2014 v 12:53 | Karma: 13,18 | Přečteno: 847x | Diskuse| Ostatní

Lenka Bartošová

Paní Colombová

„Mám pro tebe nabídku, která se neodmítá,“ řekl mi jednou před mnoha lety kamarád, nevinně se usmál a pokračoval „moje šéfová pozvala mě i kolegy na ples a já jsem slíbil, že vezmu i svou přítelkyni. Víš, oni to o mě ještě nevědí, tak...“ odmlčel se, zahleděl na chvilku do země a pak se na mě obrátil s hollywoodským úsměvem na tváři a nadšeně dodal „co kdybys byla má holka?“

3.2.2014 v 16:51 | Karma: 23,56 | Přečteno: 1727x | Diskuse| Ostatní

Lenka Bartošová

Těsto nepřemícháš…

Vztah k pečení ve mně maminka s babičkou pěstovaly už odmalička. Když jsem byla ještě prcek, pomáhala jsem s přípravou různých koláčků vždy, když se chystala nějaká rodinná sešlost. Svými malinkými dlaněmi jsem patlala sádlové kuličky a přitom kárala babičku, že je nemá úplně identické, jako mají v cukrárně. Anebo jsem válela těsto na linecké koláčky a přitom stála na židli, protože stůl byl vysoký. Když jsem si uvázala babiččinu zástěru, cítila jsem se jak skutečná hospodyňka!

17.1.2014 v 6:53 | Karma: 16,47 | Přečteno: 632x | Diskuse| Ostatní

Lenka Bartošová

Jak jsem uviděla strašidlo

Ta moje babička byla opravdu unikátní bytost. Její styl výchovy by měl být patentován a vyučován na všech školách s pedagogickým zaměřením. Žádné příkazy, rozkazy a zákazy. Žádný křik. Kdepak. Babička se s grácií vždy stala pánem situace, s klidem a někdy i úsměvem ve vás dokázala vyvolat hluboký pocit viny a studu nad svým vlastním chováním. A to i když jste právě v pubertě.

8.1.2014 v 16:40 | Karma: 17,76 | Přečteno: 815x | Diskuse| Ostatní

Lenka Bartošová

Bábovka a vypínač

Bylo to už hodně dávno, snad i před třinácti lety. Byla jsem ještě školačka a svůj drahocenný čas prázdnin jsem už tradičně trávila u své babičky na Moravě. Jezdívala jsem tam strašně ráda. Tolik volnosti, kterou mi babička za drobné úplatky ve formě prací na zahrádce nebo úklidu domečku dopřála, si totiž sotva plnoletá holka jen tak nedokáže představit.

3.1.2014 v 19:39 | Karma: 15,26 | Přečteno: 669x | Diskuse| Ostatní

Lenka Bartošová

Novoroční předsevzetí

Většina z nás se po prohýřené silvestrovské noci radši ani nechce vzbudit. Sucho v ústech, žaludek jako na vodě. V hlavě duní a třeští. Máte blbý pocit, že mozek se nevejde do lebky. Kocovina. Zkřehlé tělo pomalu leze z postele. Svaly bolí, v kloubech praská.

1.1.2014 v 12:45 | Karma: 5,77 | Přečteno: 300x | Diskuse| Ostatní

Lenka Bartošová

Dokonalé Vánoce

Ať dělám, co dělám, před reklamou na skvělé Vánoce neuniknu. Je všude kolem. V televizi, rádiu, v časopisech, bliká i na internetu. Všechno se třpytí, sněhové vločky potichoučku padají, tlumené světlo navozuje pocit pohody. Lidé se smějí a tváří se až neuvěřitelně šťastně. Na ty pravé, dokonalé Vánoce se musíte důkladně připravit. Lidé jsou v tomto období obvykle senzitivnější, a tudíž honba na klienta může začít. Budiž nám tedy reklama nápomocná...

17.12.2013 v 7:55 | Karma: 10,74 | Přečteno: 392x | Diskuse| Ostatní

Lenka Bartošová

Honba za senzací...

Celý život žil sám. Společnost lidí nevyhledával. Neměl přátele, rodinu ani kamarády. Nikdo vlastně o něm skoro nic nevěděl. Když někoho náhodou potkal, prohodil tiše pár slov na pozdrav se zrakem upřeným do země a řeč jeho těla prozrazovala velkou plachost a nervozitu. Měl svůj vlastní svět, kam patřil jen on. A možná i Bůh.

15.8.2013 v 21:15 | Karma: 10,68 | Přečteno: 322x | Diskuse| Ostatní